Megújulás, előfizetések és újraértékesítések
A legtöbb luxusmárka mindig is tranzakciós üzleti modellel dolgozott, azaz termékeket adott el vásárlóinak. Ez sok esetben azt jelentette, hogy a márkákat nem igazán érdekelte, hogy mi történik az értékesítés pillanatát követően. Ez volt a múlt, a jelen piaca azonban újfajta hozzáállást követel meg. A fiatal millenáris és Z-generációs korosztályokat sokkal jobban érdekli a megújulás és a fenntarthatóság, és átlátszóságot illetve innovatív megoldásokat várnak el a márkáktól – például, hogy ezek a márkák használt luxustermékeket is újraértékesítsenek.
Egyesek egyáltalán nem azért preferálják a használt termékeket, mert spórolni szeretnének, hiszen egy-egy luxuscikk egy-egy adott korszakot képvisel. Évtizedekkel ezelőtt tervezett, használt táska például ma sokkal drágább lehet, mint újként, amikor még gyártásban volt.
Egyre több webhely jelenik meg, amelyek használt termékek eladását teszik lehetővé. Az igény tehát megvan, szóval miért nem kínálnak használt termékeket a legnagyobb luxusmárkák?
A helyzet az, hogy a legtöbb luxusmárka egyszerűen nem képes reagálni erre az új trendre. Nem veszik ki a részüket a használt termékek piacából, így ez a feladat azokra a viszonteladókra marad, akik feltétlenül tartanák tiszteletben márkaidentitásukat. A luxusmárkák sokkal hosszabb távon kell, hogy gondolkodjanak, és a termék teljes élettartamára az ügyfél közelében kell maradniuk, hogy szükség esetén visszavásárolhassák tőlük termékeiket, és újraértékesíthessék azokat.
Feltörőben az előfizetési modell is, ami lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy csak akkor és úgy vegyék igénybe egy márka kínálatát, amikor és ahogy szükségük van arra.
A Porsche „Drive” előfizetése remek példa erre. Az autómárka lehetővé teszi az ügyfelei számára, hogy autójukat (egy bizonyos összegért cserébe) egy másik modellre váltsák le, amikor épp arra van szükségük.