Az élet és egészség minősége
Egyes trendek a járvány után is velünk maradnak majd. Sok vásárló az elmúlt évben találkozott életében először egy teljesen új valósággal. A megszokott, normális hétköznapok hirtelen teljesen megváltoztak. Budapesten, Párizsban, Londonban, New Yorkban, Tokióban és más városokban megszokott dolog volt tömegközlekedésen utazni, családot látogatni, szórakozóhelyekre járni, amikor az ember ideje engedte. Az emberek nem otthonról dolgoztak, és általánosságban nem kellett súlyos egészségügyi kockázatoktól tartaniuk.
A COVID-19 járvány mindezt drasztikusan megváltoztatta. Az otthoni munkavégzés sokak számára összekötötte egymással a munkát és a családot, és az utazás hiányával is több idő szabadult fel, amit az emberek a családjukkal, vagy éppen egészséges testmozgással végezhetnek. Több idő jut magunkra, és az egészséges életmód egy új luxussá nőtte ki magát.
Sok márka nem tudott mivel reagálni erre az új, életminőség-orientált berendezkedésre. Pedig a vendéglátás, az utazás, az otthoni edzés, a szórakozás a szépségápolási termékek és az ékszerek ipara mind komoly változásokon ment keresztül a vírus miatt. Mégis, ezeken a változásokon sok cégvezető csak csodálkozik, és nem tudják, mitévők legyenek – nem tudják, hogy egy új jövő elé nézünk, és hogy fel kell készülniük erre a jövőre, ha szeretnének versenyben maradni.
A vendéglátásban tevékenykedő márkák például teljesen máshogy kell, hogy prezentálják értékeiket ügyfeleiknek. Az éttermeknek és gyógyfürdőknek át kell alakulniuk, az üdülőknek és szállodáknak új relaxációs programokat (pl. jógaórákat) kell kínálniuk, és így tovább.
Kevés márka áll készen, hogy megadja azt az egészséges életmódot ügyfeleinek, amelyet egyre többen megkövetelnek. Az újranyitó éttermek többsége ugyan úgy nem kínál majd egészségesebb opciókat vendégeinek, mint a járvány előtt. A divatnak hosszú időbe telhet, míg újra relevánssá válik, ami arra ösztönzi majd a márkákat, hogy megújuló módszerek után nézzenek, csökkentve ezzel szénlábnyomukat és egyéb környezeti hatásaikat.