Fiatal és kifinomult ízlésű női vásárlók
A luxusmárkák egyik legnagyobb tévhite, hogy célközönségüket a 40-50 éves férfiak teszik ki. A legtöbb országban azonban a nők vásárolják a luxustermékek több, mint 50%-át. Továbbá, a legtöbb luxuscikket a millenárisok veszik, akik a vásárlók 40%-át teszik ki. Ez azt jelenti, hogy a luxusmárkák legfontosabb célközönsége nem a 40-50 éves férfiak, hanem a fiatalabb nők.
Vess egy pillantást márkádra, és vesd össze profilodat a fő demográfiai csoportokkal. Ahhoz, hogy a trendkövetők helyett a trendvezetők közé kerülhess, márkád fiatalos hangulatot kell árasszon, és inkább a nők irányába kell forduljon.
Rengeteg márka egyáltalán nem fest releváns képet magáról a fiatalabb korosztályok számára. Gyakori érv az ilyen márkáknál, hogy a fiatalokat nem éri meg megcélozni, hiszen nincs pénzük, és úgysem vesznek luxustermékeket. A helyzet azonban az, hogy az emberek nem kezdenek el automatikusan érdeklődni a márkád iránt csak azért, mert idősebbekké válnak. Ha nem mutatsz releváns képet márkádról nekik ma, akkor holnap sem látnak majd annak.
Óriási hiba, amikor egy márka alábecsüli a fiatalabb közönségeket, ugyanis ők lehetnek a legkifinomultabb vásárlók. A fiatalok általában sokkal többet tudnak kedvenc márkáikról és luxuscikkeikről, mint az idősebb korosztály képviselői. Egy nemrégiben végzett felmérésből kiderült például, hogy meglepően sok fiatal, gazdag kínai nő hordott magával Dior vagy Chanel táskát. Ha ezek a fiatal ügyfelek a te márkádat választják, akkor teljesen belevetik majd magukat abba. Ha azonban nem tudod meggyőzni őket arról, hogy a te márkád a helyes választás, akkor sosem vesznek majd tőled semmit.