Habár alapelvei sosem változnak, a luxus megjelenése folyamatosan fejlődik. A luxus divat tökéletes példa erre, hiszen minden egyes szezonban új meghatározó trendek és befolyások jelennek meg (és tűnnek el). Ha egy márka szeretne releváns maradni célközönsége számára, akkor minimum oda kell figyeljen ezekre a gyors változásokra, ideális esetben pedig vezető szereplővé kell válnia bennük.
Van azonban valami, ami még a szezonális változások értelmezésénél is fontosabb: megérteni, hogy mely irányzatok, tendenciák válnak majd maradandókká és maradnak jelen a mainstreamben. Azok a márkák, amelyek hozzájárulnak ezek a változásokhoz, influencerekké és inspirációkká válhatnak saját területeiken. Az Équité szerint például a befolyásoló és inspirációs képesség az észlelt ügyfélérték fontos szempontjai.
Ez egy rendkívül fontos szempont, hiszen ha márkád csak követi a trendeket, nem pedig a trendteremtők között szerepel, akkor idővel sokat veszít majd relevanciájából. Sok régi márka ragad meg bevált szokásainál a „mindig így csináltuk, mindig is így volt jó” mentalitás miatt. Az ilyen márkák általában csak túl későn veszik észre, hogy lemaradtak.
A luxus szférában, ahol a márkák túlélése azon múlik, hogy milyen elképesztően értékes képet festenek magukról az ügyfelek számára, az innováció és a dolgok újbóli feltalálása kulcsfontosságúak a versenyelőny megszerzéséhez. Egy ilyen egyre gyorsabban változó környezetben a trendvezető és trendkövető márkák közötti különbség rendkívül fontos tényezővé vált a márkák hosszútávú sikereihez.