Manapság egyre több női kisvállalkozó van, amit örömmel hallunk! Akár kézművesedsz, akár kozmetikai, szépészeti vállalkozásod van, sporttal, egészséggel foglalkozol, pszichológiával, tanácsadással, vendéglátással, vagy bármi mással, ezek az üzleti tippek jól fognak jönni neked!
Elemezd a piacot!
Az első és a legfontosabb. Egy jó vállalkozáshoz ugyanis nem elég egy jó ötlet, attól még, hogy neked tetszik a termék/szolgáltatás, amit kitaláltál, nem biztos, hogy másnak is tetszeni fog. Vagy az is lehet, hogy mindenki oda meg vissza lesz érte, illetve csak lenne, mert annyira drága kivitelezni, hogy a vevők számára megfizethetetlen. A költségbecslés, megvalósíthatósági tanulmányok, igényfelmérések elengedhetetlenek nemcsak egy vállalkozás indításakor, hanem egy új termék/szolgáltatás bevezetésekor is. Ez nem azt jelenti, hogy le kell ülnöd, és bonyolult számításokat kell végezned. Manapság már rengeteg program van, ami segíti a költségek összegyűjtését, vagy éppen a profit kiszámítását, de egy jó könyvelő is segíthet. Illetve az is jó igény felmérés, ha a fodrászatod vendégeit megkérdezed, mennyit lennének hajlandóak egy új technika, például meleg ollós hajvágásért fizetni, egyáltalán érdekli-e őket.
Legyél jóban a törvénnyel!
Először is ismerd meg részletesen az előírásokat, másodszor pedig tartsd is be őket, hiszen egy bírság sokkal többe kerül, mint amennyit esetleg megspórolhatsz abból például, hogy nem adsz számlát. Függetlenül attól, hogy egyéni vállalkozásként vagy korlátolt felelősségű társaságként regisztráltad a vállalkozásodat, be kell tartanod bizonyos szabályokat. Ha nem vagy otthon a témában, bízz meg egy hozzáértő könyvelőt, aki segít eligazodni, és szabályosan működni.
Üzleti tervet okosan!
Minden vállalkozás alapja egy jó üzleti terv. Hogyan készíts üzleti tervet? Kezdje egy egyszerű üzleti tervvel, és szükség szerint bővítse azt. Egyértelműen elengedhetetlen ez a dokumentum a jövőbeli munka irányításához, a dolgok helyre kerüléséhez, de a legfontosabb része az alapkoncepció, ami köré épül minden. Ez az elején nem egyszerű. Egy rövidebb, körülbelül egy oldalas vagy 500-600 szóból álló terv útmutatást nyújthat anélkül, hogy meg kellene válaszolni azokat a kérdéseket, amelyekre csak a folyamat későbbi részében kerül sor. Fókuszálj termékeidre vagy szolgáltatásaidra, a célpiacra és az ügyfelekre, az alapárakra és költségekre, valamint a koncepció megvalósításához szükséges munkára, a többi pedig majd jön időközben.
Építs kapcsolatokat!
Soha ne becsülje alá a hálózatépítés erejét. A finanszírozás és a tőke nagyon fontos eleme annak, hogy egy kisvállalkozás képes legyen megbirkózni az első év pénzügyi kihívásaival. De nemcsak támogatókra, hanem üzleti partnerekre, beszállítókra is szükséged lehet. A legjobb úgy kapcsolatokat keresni, hogy már előre adsz valamit az ajánlatodért. Mondjuk egy jó ebédet. A Memoriae üzleti étterem Kaposváron egy nagyon klassz hely, ahol már az első pillanatban lenyűgözheted partnereidet meg sem adva az esélyt annak, hogy nemet mondjanak. Profi séfek készítenek nagyon látványos tányérokat. A személyzet tudja, mi az az üzleti megbeszélés, és privát tér. Akár nagyobb rendezvények lebonyolítására is van lehetőség itt, például üzleti megnyitóra, vagy termékbemutatóra – ezek szintén remek lehetőséget biztosítanak a kapcsolatok építésére, sok embert ismerhetsz meg egy-egy ilyen alkalommal.
Fektess marketingbe!
Egy jó termék vagy szolgáltatás mit sem ér akkor, ha senki nem hallott még róla. Ne félj marketingbe fektetni, Manapság már ráadásul ezt olcsó pénzből is meg lehet tenni. Például csinálni egy Facebook oldalt, belépni csoportokba, és posztolni, kedvezményt ajánlani a megosztóknak semmi pénzbe nem kerül, viszont sokat segíthet. Keress kifizetődő marketing megoldásokat!
Forrás: bethel.edu