A fenntarthatóság, környezet megóvása nagyon fontos manapság, szerencsére sokan felmérik ennek a súlyát és elkezdik a zöldítést, ami a fürdőszobára is kihat. De nem kell megvenni az első zöld tubust, ami a kezünk ügyébe kerül, hiszen nem minden olyan zöld, amennyire látszik.
A fenntartható kozmetikai iparé a jövő
De honnan tudjuk biztosra, hogy a polcról leemelve egy terméket jót tettünk a világgal? Attól, hogy a csomagolása zöld egy terméknek, nevében szerepel a bio vagy natúr szócska, még nem biztos, hogy valódi fenntartható kozmetikai terméket találtunk. Sajnos nem csak Magyarországon, de Még az Európai Unión belül sem alakult ki egységes minősítő rendszer.
Ahogy számos más iparágnak, úgy a kozmetikai iparnak is nyitnia kell a zöldebb termelés irányában, ugyanis a jelenlegi formában működve egyáltalán nem fenntartható. Ezt felismerve az olyan vegyipari nagyvállalatok, a fentartható gyártás mellett kötelezték el magukat. Ennek keretében a vállalat 2010-ről 2017-re a hulladékmennyiségét 32%-kal, energiafogyasztását pedig 24%-kal csökkentette. A kozmetikai cikkek kiskereskedelmének értékesítésével foglalkozó dm pedig pályázatot írt ki, annak érdekében, hogy felkaroljon fenntartható kozmetikumokat előállító hazai vállalatokat, és ezzel izgalmasabbá tegye kínálatát. De mit tehetünk mi a fentarthatóság érdekében?
Hogyan zöldítsd meg a fürdőszobád?
Az előállításnál keletkezett károsanyagokon túl problémát jelentenek a műanyagflakonok, illetve a szennyvízzel távozó tisztítószerek. Ugyanis azok az anyagok, amelyek nem szívódnak fel a bőrön, a lemosást követően a szennyvízbe jutnak, amik pedig itt sem bomlanak le, azok bekerülnek a természetbe. Szerencsére a boltok polcain már számos fenntartható módon készült kozmetikumot találhatunk. Bár inkább a kisebb vállalatok találhatók meg ezen a piacon, de ahogy fent említett példa is mutatja, a nagyobb cégek is rájöttek, hogy lépni kell ez ügyben. Natúr, bio, organikus. De vajon mi, mit jelentenek?