Aktív hallgatás
Miért: Egy ember akkor kezd el vitatkozni, vagy áll bele egy konfliktusba, ha úgy érzi, nem hallgatják meg, nem hallják meg azt, amit mond. Továbbá lehetetlen feloldani egy veszekedést aktív, tudatos hallgatás nélkül.
Hogyan: Ha valaki beszél, minden figyelmedet arra szenteld, hogy mit mond és gyorsan kergesd el azokat a gondolatokat, hogy visszavágj, illetve olyasmit mondj, ami nem a megfelelő válasz. Ha befejezte a beszédet, már minden szükséges információd meg lesz ahhoz, hogy intelligensen válaszolhass.
Nyitott kérdéseket tegyél fel
Miért: Ezek nagyon értékesek abból a szempontból, hogy feloldjuk a konfliktust. Először is megmutatják, hogy szándékosan, aktívan figyeltél, másrészt tiszteletet sugároznak a másik fél iránt azzal, hogy hagyod, kifejtse a gondolatait.
Hogyan: Néhány ember számára elsőre nehéz lehet, de a legkönnyebben úgy kerülheted az igen, vagy nem kérdések feltételét, ha kihagyod a „csinálsz, ne csinálj, csináltál és nem csináltál” szavakat, amikor kérdezel. Ehelyett használd a „Mit, miért, mikor és hogyan” szavakat. Próbáld ki most. Érzed a különbséget?
Ne emeld fel a hangod
Miért: A legegyszerűbb módszer a konfliktus fokozására, ha felemeled a hangod, másfelől ugyanígy a legkönnyebb módszer annak feloldására, ha halkan beszélsz, ráadásul a hangerő összefüggésben van a vérnyomással is. Ha a vérnyomás elér egy bizonyos szintet, sokkal nehezebb megérteni, hogy miről is beszéltek, mert egyszerűen nem tudsz annyira figyelni.
Hogyan: Az első lépés, hogy próbáld meg a másikban csökkenteni a belső feszültséget, ezt pedig nem tudod úgy megtenni, ha kiabálsz. Úgy viszont könnyedén nyugalmat áraszthatsz, ha tudatosan halkan, kiegyensúlyozottan beszélsz.
Egyezzetek meg abban, hogy nem értetek egyet
Miért: Nem minden konfliktus végződik baráti, vagy kölcsönös egyetértéssel. Azonban azt elérheted, hogy ne mélyüljön, harapózzon el túlságosan, ha udvariasan kiszállsz a kommunikációból.
Hogyan: Az biztos, hogy egy konfliktushoz két ember kell, ezért a leghelyesebb úgy dönteni, hogy kiszállsz, ha a következő két körülmény bármelyike is fennáll: a másik személy egyre rosszindulatúbb, vagy a beszélgetés minden erőfeszítésed ellenére, nem vezet sehová.