A drága luxusmárkákat az emberek gyakran a státusszal, a hatalommal, és a tekintéllyel párosítják. Míg az „egyszerű” emberek keményen dolgoznak azon, hogy megteremtsék mindennapi betevőjüket, a hatalmas vagyonnal rendelkezők szeretik villogtatni „pénztárcájukat”.
A luxusmárkák persze ezt nagyon is jól tudják, és minél exkluzívabbá teszik termékeiket, annál nagyobbá válik azok értéke, ami csak még jobban vonzza a pénzes vásárlókat. És hogy melyek azok a márkák, akik a „legértékesebbek” közé tartoznak ilyen szempontból? Mutatunk néhányat közülük!
Rolex
A Rolexet Svájcban alapították, és 1905 óta prémium besorolású óramárkának számít. 1926-ban a Rolex készítette el a világ első vízálló óráját, és a mai napig komoly jelenléttel rendelkezik a sportvilágban is. A Forbes becslése szerint a márka 2,331 milliárd forintot ér.
Prada
A Pradáról már biztosan mindenki hallott – a márka nevéhez temérdek luxuscikk kötődik, és a mai napig növekvőben van. Az elmúlt évben igencsak megugrott az értékük, ami valahol 2,545 milliárd forint körül mozog.
Zara
Az Amancio Ortega Gaona divattervező által alapított Zara 1975-ben kezdte meg a működését. Azóta a világ egyik leghatalmasabb divaterőműjévé nőtte ki magát. A márka durván 2,518 milliárd forintot ér.
Gucci
A Gucci egy egyszerű kis bőráru üzletként indult, ma pedig már az egész világon ismerik a nevét. Habár egy sokkal nagyobb divat-konglomerátumhoz tartozik, egyéni értéke 3,402 milliárd forint.
BMW
A BMW egy elismert luxusautókat gyártó cég, akik letisztult, előkelő járgányaikról ismertek. A BMW tulajdonosokat az emberek szinte automatikusan magasabb pénzügyi osztályba sorolják, már csak az autók ára miatt is. A márka nevéhez 6,580 milliárdos érték társul.
Estee Lauder
A kozmetikai termékeket gyártó Estee Lauder egy igazi luxusóriás, amelyet 8,251 milliárd forintos értéke is mutat. A New York-i székhelyű vállalat a bőrápoló termékektől kezdve az illatokig mindennel foglalkozik.
Audi
Az Audit sem kell sokaknak bemutatni. A világ egyik legluxusabb autómárkája a Volkswagené, és 3,777 milliárd forintot ért.
Hermes
A Hermest Thierry Hermes divattervező alapított még 1837-ben. Selyemsála az 1920-as évek felszabadított nőinek jelképévé vált. A Hermes többféle divatcikk tervezésével is foglalkozik, és 2,840 milliárd forintos értéke van.
Louis Vuitton
A Louis Vuitton 2014-ben ünnepelte fennállásának 160. évfordulóját. Sokak számára a márka neve a „luxus” szó egyik szinonimája, ami egyáltalán nem meglepő, hiszen a számos termékkel foglalkozó divatóriás értéke 7,716 milliárd forint.