Sokáig azt gondoltuk, hogy az online vásárlás kifejezetten a férfiak játszótere, holott ez egyértelmű tévedés. A GKI Digital és az Árukereső közös felmérése szerint a nők és a férfiak azonos arányban képviseltetik magukat az online boltok vásárlói között.
Tulajdonképpen nem túlzás azt állítani, hogy az utóbbi években sorra dőltek a mítoszok. Néhány évvel ezelőtt még a legnevesebb amerikai lapok arról cikkeztek, hogy az e-kereskedelem megfojtja a hagyományos kereskedelmet, a plázákra pedig lakat kerül. Mindezt az alapján következtették ki, hogy a gazdasági válságot követő időszakban a kereskedelmi egységek kissé nehezebb éveket éltek meg.
Ráadásul megdőltek azok a mítoszok is, amelyek szerint az online kereskedelem az Y- és Z-generáció felségterülete lenne. A GKI Digital és az Árukereső közös felmérése szerint az online vásárlók átlagéletkora 45 év, illetve a vásárlók 60 százaléka töltötte be a 40. életévét! Az e-piacnak tehát nem kell a legfiatalabb generációkra szorítkoznia.
Természetesenazt is látni kell, hogy az online piac folyamatosan változik. Igaz a mondás, miszerint csak a változás örök. Nincs ez másként Magyarország esetén sem, ahol a változás kifejezetten nagy árversenyt gerjesztett. Részben ez a magyarázata annak, hogy egyre több hazai e-kereskedő a külföldi piacnyitásban látja a megoldás kulcsát. Sok szakértő szerint megfelelő exportterv, erős marketing és jó logisztikai szolgáltatás birtokában a magyar kereskedők sikeressé válhatnak a szomszédos országokban is.
Persze felvetődik a kérdés, hogy a kelet-európai piacok vagy inkább a nagy népességszámmal és erős e-kereskedelemmel rendelkező nyugati államok jelentenek szerencsésebb választást a terjeszkedés során.
A legtöbben továbbra is Románia, Szlovákia, illetve az EU-tagsággal rendelkező jugoszláv utódállamok iránt érdeklődnek. Mindegyik rendelkezik előnyökkel, ami miatt érdekesek lehetnek a hazai e-kereskedők számára, ugyanakkor az Extreme Digital kivételével alig találunk olyan szereplőt, amelyik ezekben az országokban jelen van és érdemi piaci részesedésre tud szert tenni. A horvát edigital.hr és a román edigital.ro webáruház is viszonylagos márkaismertségnek örvend az ottani piacokon.