Christian Dior divattervező 1905-ben született Granville-ben (Normandia, Franciaország) egy mosószerekkel foglalkozó nagyiparos családjában. Egy anekdota szerint kamaszkorában egy tenyérjós azt jövendölte számára, hogy „Az asszonyok áldani fogják, maga pedig általuk fog boldogulni.” (« les femmes vous seront bénéfiques, et c’est par elles que vous réussirez ».)
Dior stílusa
Dior különösen a New Look- stílussal vált népszerűvé 1947 táján. (A « New Look » kifejezés Carmel Snow, a Harper's Bazaar divatmagazin főszerkesztőnőjének alkotása, aki Dior kollekcióját látva így kiáltott fel « Dear Christian, your dresses have such a new look ! » Ezt az 1950-es években a Ligne H. követte. Gyermekkori barátja tanácsára első kollekciójával egyidejűleg parfumcéget is alapított, első termékét Miss Dior-nak keresztelte. 1948-tól az USA divatpiacán is markánsan jelen van. Hangsúlyt helyez a marketingre, és rohamosan terjeszkedik a nyugati világ országaiban. Az 1950-es években már a sztárok szabásza, és 1957-re divatháza a francia haute couture kivitel több mint felét adja, a Time Magazine címlapjára kerül. Halálakor, 1957-ben cége már 15 országban több mint kétezer embernek ad munkát.
Dior divatház
A vállakozást a tervező 1945-ben alapította Párizsban Pierre Allemandival. Már az első kollekció, amit Dior 1947 tervezett, meghódította a sajtót, Amerikában „New Look“ néven ünnepelték. Jellemzői az általánosan karcsú szabás, a hangsúlyozottan alakkövető felsőrész, és a lebegő szabású szoknyák. Maga Dior a kollekcióját „Ligne Corolle“-nak nevezte ("pártastílus", vö: tölcsér). A tervező szigorú marketingstratégiát folytatott, licencpolitikája révén a kozmetikumok, harisnyák és kiegészítők terén is megkerülhetetlen tényező lett, ilyenirányú tevékenységét mára követőinek hada gyakorolja szintén sikerrel. Halálával (1957) a fiatal Yves Saint-Laurent vette át a ház művészeti vezetését, akinek a stílusa viszont az enyhén konzervatív Christian Dior ház számára túl merésznek mutatkozott, ezért 1961-től elváltak útjaik. 1984-ben parfümmárkáit a Louis Vuitton-Moët Henessy vette át, a divatrészleg a Diornál maradt. A felelős művészeti vezető 1989-1996 között Gianfranco Ferré volt, őt 1997-től az avantgárd angol John Galliano követte (védjegye: kalózfejkendő), a férfidivatot 2001-2007 között Hedi Slimane felügyelte. A nagyvállalkozó Bernard Arnault holdingja, a Groupe Arnault birtokolja a Christian Dior 70%-át, így közvetve többségi tulajdonosa a LVMH. A Dior mai üzletvezetője Sidney Toledano. 1996-ban a Dior 16 üzletet birtokolt világszerte, 2000-ben 92-t , 2007-ben 160-nál többet. 2000-ben 296 millió eurós forgalmat bonyolított, 2006 első félévében 329 millió eurót.
Dior kollekciók
Mint más haute-couture-divatházaknál szintén, a Diornál is a forgalom nagy részét a kiegészítők jelentik: parfümök, szemüvegek, bőráruk. A számos nagy sikerű illat egyike a női „Eau Sauvage“ (1966), mely mára férfiváltozatban is létezik, épp úgy, mint a „Fahrenheit“ és a „Dune“. Elhíresült női márkák továbbá a „Miss Dior“, „Dolce Vita“, „Poison“, „Dioressence“, „Diorella“ és „Diorissimo“. A divatház ruháit számos híresség viselte és viseli, mint Evita Perón, Jacqueline Kennedy Onassis, ill. Nicolas Sarkozy.