Babakocsi = pénznyelő?

helloladies.hu

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Ha egy nő babát vár, egyértelmű, hogy sok mindenre szüksége lesz majd a kis jövevénynek, amire muszáj áldozni. Az egyik ilyen a babakocsi. A választék óriási, az árak közt pedig ugyanekkora a különbség. Mit lehet tenni?

Van nagyon olcsó, és van olyan, melynek áráért már egy alsó-középkategóriás használtautót is lehet kapni. A különbség tehát hatalmas, a kérdés viszont az, hogy vajon megéri-e, hogy negyedmilliót költsünk egy olyan tárgyra, melyet maximum egy-másfél évig tud használni a gyerkőc? Ugyanis a legdrágább babakocsik valóban multifunkcionálisak, de a legtöbb esetben itt is – mint a világon szinte mindenütt – a márkát kell megfizetni, nem az óriási tudásbeli különbözetet.  

 

Ami meg olcsóbb, és mondjuk csak 30.000 forint környéki, az sem feltétlenül rossz ám. És az olcsóság pedig természetesen relatív...


Minden üzletben, mely árul babás termékeket – legyen az egy hipermarket, vagy különféle bababoltok – megtalálhatunk többféle babakocsit is, általában a legegyszerűbbektől a legnagyszerűbbekig. Ami a legolcsóbb mindenhol, az a sima, esernyőre csukható, hagyományosan négykerekű, már ülős verzió. Ez tényleg könnyen elérhető, nem kell rá hónapokig spórolni, viszont ez nem babáknak való, hanem nagyobbacskáknak (olyan másfél-két éveseknek), akiknek már réges-rég megtanultak ülni, és nem akkora gond, ha menet közben elalszanak egy órácskára ülő helyzetben. Mivel kicsi a kocsi (mint Herbie), egy kisebb autó csomagtartójában is könnyedén elfér. Ha pedig fel kell emelni egy buszra vagy villamosra, akkor is praktikus, ugyanis nem 10-13 kg alapból – és akkor a benne lévő gyerek súlyával még nem is számoltunk.  

hirdetes

 

 

Multifunkcionális

 

 

 

Ha egy kategóriával feljebb lépünk (és még ez sem a drágákat jelenti), már találhatunk olyanokat, melyek akár már újszülött kortól ajánlatosak, vagyis teljesen vízszintesbe dönthetők. Van köztük már vagány háromkerekű is, melyből a sportos változat igazán nagyszerű tud lenni, ha olyan helyen járkálunk a babával, ahol nem tükörsima az út – és valljuk be, a legtöbb helyen nem az. A bolygósítható első kerék szinte már alapkövetelménye egy magára valamit is adó babakocsinak, mint ahogyan a fékezés is. Mindkettőnek komoly hasznát vesszük a „túrák” során, ebben biztosak lehetünk, kiváltképp emelkedőn, vagy dombos-hegyes vidéken. Ami még nagyon jó az elsőnél kicsit méretesebb és funkcionálisabb kocsiknál, hogy az alsó részen, ami a fekvőfelület alatt található, már méretesebb pakolási lehetőség is van. Elfér egy adag pelenka, popsitörlő, zsepi, takaró, és még egy adag váltásruha is. És természetesen látványra sem utolsó egy háromkerekű járgány a négykerekűek uralta világban – csak hogy sznobkodjunk egy kicsit.

hirdetes
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Legnépszerűbb cikkeink

Anyaság Baba gyerek Tanács Várandóság