A közösségi média hatása az étkezésre és alakformálásra

Plesz Barbara

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Azt hiszem, bátran kimondhatjuk, hogy ma már szinte mindenki rendelkezik legalább egy közösségi oldallal. Legyen az Facebook, Instagram, Twitter, vagy egyéb más oldalak. Mindez lehet pozitív, de negatív hatásai is lehetnek. 

1.    Reklámok 

Napjainkban a közösségi oldalak már nem csupán az eredeti funkciójukat látják el. Az online térben már kikerülhetetlenek a reklámok, és a fizetett hirdetések. Mindenhol találkozunk velük és a böngészések alapján személyre szabottan bukkanhatnak fel. Minél többet látjuk, halljuk őket, annál jobban befolyásolnak. Az ételekkel kapcsolatos hirdetések nagyon népszerűek egyrészt az új trendek miatt, másrészt azért, mert nagyon széles a választék.

 

Nagyon sok étterem vállal házhozszállítást, illetve applikáció segítségével is lehetővé teszik a rendelést, és így, hogy ennyire kényelmessé teszik a rendelést számunkra, másrészt az étvágygerjesztő látványt nyújtó képeket is látjuk, hajlamosak vagyunk akkor is evésbe kezdeni vagy rendelni az adott étteremtől, ha igazából nem is vagyunk éhesek, és nincs szükségünk az adott ételre. 

 

2.    Influencerek/sztárok

A legtöbb influencer instagram oldalát elárasztják a fizetett hirdetések, és ezekkel befolyásolhatják de inspirálhatják is az embereket, főleg a fiatalabb korosztályt. Ösztönözhetnek az általuk megosztott receptekkel és nagyon sokan már saját YouTube csatornát vezetnek, ahol videót találhatunk a főzés folyamatáról, edzésekről, és ha azok táborába tartozol, akiknek speciális étrendre van szüksége, például gluténérzékeny, allergiás vagy, esetleg vegetáriánus/vegán étrendet folytatsz akkor ebben is segítséget nyújthatnak.

hirdetes

 

Ezen felül rengeteg új információ birtokába kerülhetünk segítségükkel. Azonban az éremnek itt is két oldala van, az általuk megosztott termékekkel nagy mértékben befolyásolják az embereket és a bálványozásuk miatt hajlamosak vagyunk megvásárolni olyan termékeket is, amelyekre valójában nincs szükségünk. Találkozhatunk olyan posztokkal is, amelyek rossz hatással lehetnek az önbizalmunkra, és kevesebbnek érezzük magunkat tőle, pontosan azért, mert az ő életük jobbnak, esetleg tökéletesnek tűnhet. Sokan olyan életstílust képviselnek, amely valójában nem is létezik, és nem reális. Például a tökéletes fotók az ételekről, alakjukról, illetve termékekről. 

hirdetes

 

COVID-19

A koronavírusjárvány következtében kialakult helyzetben a karantén ideje alatt nagyon hasznos volt az internet és a közösségi média, nem csak azért, mert ezen keresztül működött a kapcsolattartás az emberek között, hanem azért is mert a korlátozások miatt nem volt lehetőség arra, hogy konditerembe járjunk, ennek következtében otthon kellett megoldanunk az edzésformákat, és kiváló kezdeményezések születtek, amelyhez nagyon sok sportoló csatlakozott. Mivel az embereknek több idejük volt, a rohanó hétköznapok feladatai helyett az edzés sokak számára előtérbe került és az étkezésre is több figyelem jutott. 

 

Instagram 

Az Instagram és a Twitter nagyobb hatással van az emberekre, főként a tinikre, hiszen előbb nyitnak meg egy instagram posztot, mint a Facebookot. Sajnos sok veszélyt rejtegethet ez is magában, mivel az ő személyiségük még nem teljesen kifejlett és a normálisnál nagyobb mértékben befolyásolhatják őket az ott szereplő modellek/hírességek.

 

Az önbizalomhiány és a testképzavar oda vezethet, hogyha ezen felül még túlzott mértékben görgetik a közösségi média oldalakat, akkor az szintén elősegítheti pár betegség kialakulását, mint például a bulimia és anorexia. Ami azonban nagyon pozitív irányba terelheti mindezt, az a plus size modellek megjelenése, akik nagymértékben jelen vannak instagramon is, és önmagunk elfogadását szorgalmazzák. Összességében nézve a közösségi médiának számos jó és rossz oldala lehet, mindez attól függ, hogy hogyan használjuk azt és milyen mértékben. 


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Legnépszerűbb cikkeink

Alakformálás