Ha valaha dolgoztál már szupermarketben, tisztában vagy vele, milyen nehéz tud lenni. Az igazság az, hogy ellentétben a híres mondással, a vásárlónak nincs mindig igaza, különösen igaz ez az élelmiszerboltokban. Mivel mindenkinek be kell valahol vásárolni, a legkevesebb amit tehetünk, hogy nem nehezítjük a pénztárosok, árufeltöltők, és egyéb áruházi alkalmazottak munkáját. Olvasd el, mikkel kell nap, mint nap szembesülniük, és lehet, hogy legközelebb kétszer is meggondolod, hogyan viselkedsz.
Ha nincs rajta ár, ingyen megkapom, ugye?
Ez valósíznűleg az egyik legrégebbi berögződés, aminek hallatán még a legtürelmesebb dolgozó is felsóhajt. Sajnos, annak ellenére, hogy valamin nincs ár, vagy nem tudják beszkennelni, attól még fizetned kell érte, úgyhogy ezt a kérdést inkább tartsd meg magadnak.
Több, mint 10 darabot viszel a sorba
Sok szupermarketban alakítottak ki külön sorokat azoknak, akik csak néhány dolgot vásárolnak, hogy gyorsabban haladjanak. Ha ezeket a sorokat, kasszákat használod úgy, hogy több dolgot vettél, mint amennyit ott lehetne, azzal mindenkivel kiszúrsz, aki mögötted van. Ha mindenki így tenne, akkor az egész ötlet értelmét vesztené, és neked is sokkal többet kellene várnod, hogy sorra kerülj. Állj a megfelelő sorba még akkor is, ha neked így tovább tart a vásárlás.
A boltban össze-vissza hagysz dolgokat
Közvetlenül fizetés után elemzed a blokkot
Jó, ha megnézed vásárlás után a kapott blokkot, mert bármikor előfordulhat tévedés, de ha rögtön elemezni kezded, amint a kezedbe kapod, az udvariatlanság. Nem csak feltartod a sort, de attól, hogy hibákat keresel, a pénztáros rosszul érzi magát. Várj addig, amíg arrébb tudsz menni, hogy leellenőrizd, valami nem lett-e kétszer beütve, a legtöbb esetben viszont minden rendben van.