Régebben a szállodát éjszakázási helynek tekintették. Egy ágy és egy fürdőszoba elég volt az ügyfelek elégedettségéhez. De ma a mai utazók igényei megváltoztak. De hogyan is? Cikkünkben bemutatjuk!
Ez nem hiányozhat ma egy szállodai szobából
A PwC tanácsadó cég tanulmányából kiderül, hogy az üzleti és szabadidős utazók egyaránt a szoba minőségét tekintik döntő szempontnak a szálloda kiválasztásánál. Szállodatulajdonosként meg kell értenie ügyfelei elvárásait. Ez a cikk lehetővé teszi, hogy megismerkedj azzal a 10 alapvető kényelmi szolgáltatással, amelyet a szállodai szobákból ma már nem hiányozhatnak! Így lesz tökéletes a hotel marketing a szállodádban!
1. Az ágynemű minősége
Amikor egy utazó szállodai szobát foglal, arra számít, hogy jó éjszakája lesz és jót fog aludni. Az ágynemű minősége alapvető szerepet játszik ebben. Egy „középkategóriás” szálloda kényelmetlen poliészter lepedőket kínál. Ezért inkább természetes szálból (pamut, len, kender…) készült lepedőkre cseréld őket. Továbbá higiéniai okokból a hagyományos gyapjútakaró helyett ajánlatos paplant kínálni.
2. Wi-fi
Az utazók közel fele kész arra, hogy ne válasszon olyan létesítményt, amely a nem kínál Wi-Fi-kapcsolatot. Ezt a megfigyelést az egyre inkább összekapcsolódó generáció indokolja, 10 emberből 9 utazik okostelefonnal/laptoppal vagy tablettel. 2024-ben elengedhetetlen a szálloda minden részében elérhető szélessávú kapcsolat biztosítása.
3. Televízió
Ma minden utazónak van otthon nagyfelbontású televíziója. Így azt várják, hogy ezt a szolgáltatást egy szállodai szobában találják meg. Éppen ezért a szállodatulajdonos a fogadott ügyfélkörtől függően több, különböző nyelven elérhető csatornával rendelkező lapos képernyők telepítését részesíti előnyben nem az ősrégi dobozos tévéket vagy esetleg azt ahol nincs TV.
4. Zuhany
Meglepő módon az utazók közel 89%-a szívesebben használ zuhanyzót a fürdőszobában, mint kádat egy nyaralás alatt. Ezért ajánlatos egy nagy küszöb nélküli zuhanyzót beépíteni a hálószoba fürdőszobájába. A hagyományos, nem higiénikus zuhanyfüggöny helyett zuhanyparavánt is célszerű beépíteni.
5. Törölközők
A törölközők minden szállodai szoba nélkülözhetetlen elemei. Egyes létesítményeknél azonban a minőség nem megfelelő. A durva, kicsi, túl kemény, középkategóriás szállodák a minimumot nyújtják. Szállodatulajdonosként ne felejts el felajánlani egy teljes-készletet érkezéskor. A vendég elégedettségén túl hajlamosabb lesz a törölközők újrahasználatára tartózkodása alatt. Időt és pénzt takarít meg a szállodatulajdonosoknak.
6. Tárolás
A Coach Omnium által végzett tanulmány szerint az utazók 86%-a számára fontos elem a tárolóbútorok jelenléte a szállodai szobákban. A hosszabb ideig tartó utazók számára ez még nélkülözhetetlenebb. Polcok, gardrób, szekrények, a szállásadó választhat a szoba elrendezésében.
7. Vendégváró
Egy hosszú repülőút vagy autós utazás után az utazók szívesen találnak ingyenes frissítőket szállodai szobájukban. Manapság sok szálloda kínálja ezeket a szolgáltatásokat minibár formájában. Az utazóknak minden fogyasztás után fizetniük kell. Egy vendégváró tálca (tea, kávé, vízforraló…) jó hangulatba hozza az utazót, amint megérkezik.
8. Iroda
Az üzleti utazók számára elengedhetetlen, hogy a szállodai szobában legyen munkaterület. Így egy olyan intézménynek, amely általában fogadja az ilyen típusú ügyfélkört, irodákat kell kialakítania a helyiségekben.
9. Egész alakos tükör
A szállásadók nem feltétlenül gondolnak rá, de a szállodai szobákban elhelyezett egész alakos tükör nagyon népszerű az utazók körében. A fürdőszoba nem lehet az egyetlen hely, ahol tükröt találhatnak.
10. Világítás
A világítási rendszer fontos szerepet játszik a szállodai szobák kényelmében. A szállodatulajdonos a nagy, túl agresszív mennyezeti lámpák helyett inkább kis lámpákat fog használni. Az ágy melletti olvasólámpák szintén nagyon népszerűek az utazók körében. A fürdőszoba és a gardrób világítását sem szabad elhanyagolni.
A különféle stílusok és anyagok sokaságával szembesülve a bútorválasztás igazi fejfájást okozhat a szállásadónak. Napjainkban a létesítmények többsége alapvető felszerelést kínál anélkül, hogy először azonosítaná az ügyfelek valós igényeit. A vendégkörére érzékeny szállodatulajdonos elkötelezett amellett, hogy túllépjen az elvárásain. A technológiának köszönhetően a szállodatulajdonosok most modernebb létesítményeket kínálhatnak, hogy megkülönböztessék magukat versenytársaiktól, és magukhoz vonzzák az ultra-kapcsolatokkal rendelkező utazók új generációját.