Szuper találmánnyal állt elő egy svéd mérnök, Mikael Kjellman. Aki szereti a környezetkímélő járgányokat, vagy bármit, amivel lehet védeni a természetet, biztosan értéklni fogja az úriember törekvéseit, mellyel hamar igen nagy népszerűségre tehet majd szert. A miniautó – vagy eredeti nevén PodRide – ugyanis elektromos, és nagyon ötletesen van megtervezve!
Mikael Kjelmann gondolt egy merészet, és elkezdte megtervezni a világ legkisebb és egyben legpraktikusabb autóját. Nem kevés idő és türelem szükségeltetett mindehhez, hiszen hiába mini az autó, és hiába nem benzines vagy dieseles, kellett min gondolkodni, hogy minden működhessen.
Mikor az ember nekivág egy ekkora projektnek, általában két dolog van a háttérben: van egy zseniális ötlete, melyet szeretne másokkal is megosztani olyan módon, hogy életre hívja a gondolataiban létező képeket, valamint hogy magának is bizonyíthasson, hogy igen, ő képes megtervezni és meg is építeni egy ilyen kaliberű eszközt. Nos, Mikael Kjellman is így volt ezzel, mikor szépen kigondolta, hogy tervez egy olyan miniautót, mely elektromos, minimélis helyet foglal, gyakorlatilag helyben megfordul, és a svédeknél (ahol sokszor elég fagyos a terep) is kiválóan alkalmazható – akár közúton.
Olyan járgányt szeretett volna építeni, mely megvédi az időjárás viszontagságaitól, és közben kényelmes is. Mikael imád bringázni, de mivel Svédország annyira nem kedvez ennek a sportnak, kénytelen volt kitalálni valamit, hogy mégis hódolhasson a szenvedélyének. A PodRide voltaképpen egy lábbal hajtható, bicikliszerű, négykerekű kisautó, mely funkcionálisan abszolút helytáll, ha egy valódi autóvl hasonlítjuk össze. Nyilván biztonság szempontjából nem érdemes nézni, az viszont biztos, hogy arra, amire egy Smart for Two jó, arra ez is.
Ilyen kinyitva
A PodRide egy velomobil, vagyis magyarul egy láncszem a bicikli és az autó között. mindennapi használatra tervezte Mikael Kjellman, mely 25 km/h-s végsebességre képes elektromos motorral, de ha inkább saját erőnket vennénk igénybe, akkor pedállal is lehet hajtani. Nagyjából hasonló ülőmagassága van, mint egy kisebb fajta autónak, és forgalomban is jól használható. A négy kerék miatt a bicikliúton való haladásra nagy, de remekül megállja a helyét a valódi autók közt.
Kétféle meghajtással is üzemelhető: lánc vagy napelem. A napelemes hajtással nagyjából bármeddig elmehetnénk vele, ám az emberi erőforrás nyilvánvaló okokbók csak kisebb utakra hivatott elkalauzolni a PodRide-ot. Az áttétek úgy vannak megcsinálva a kerékpáron, hogy az idősebb korosztály is bármiféle probléma nélkül tudja hajtani a 45 kilós kis remekművet.
A PodRide-ban index és ablaktörlő is van. Teljesen vízálló, fűthető a szélvédője, és télen még úgymond hólánccal is lehet szerelni. Egy kis csomagteret is tervezett bele a feltalálója, melyben két-három közepes bevásárló szatyor is elfér. Emellett vontatni is képes, hiszen leht hozzá csatlakoztatni egy kis pótkocsit, vagy akár gyerekeket szállító szerkezetet is.
Jelenleg gyártás alatt van, és jogosítvány nélkül lesz majd kapható. :)